Knippen maar

Het is vandaag ideaal weer voor een najaars modereportage van een maritiem-achtig merk als Gaastra of Gant. We lopen langs de kust bij Monterey Bay, een prachtige omgeving met prestigieuze golfbanen, rustieke lanen en een rotsachtige kust. Het zachte oktoberlicht wordt gefilterd door nevelige bewolking. Waarom relateer ik dit aan een modemerk? Ik wil deze omgeving blanco en onbevooroordeeld bekijken. Maar ik heb vervuilende reclamebeelden in mijn hoofd.

Een vakantie in het najaar voelt als een gestolen moment. De drukte van de zomer is voorbij, de temperatuur daalt en de meeste mensen pakken hun werk weer op. Het weer is nog zacht maar de vakantie is nu eenmaal verleden tijd. Als je dan toch het geluk hebt er in deze tijd erop uit te kunnen, is het dubbel genieten. Alsof je eigenlijk alweer terug op school had moeten zijn en toch nog vrij rondloopt.

De atmosfeer ademt rust. ’s Nachts koelt het behoorlijk af maar overdag is het lekker buiten. Er zijn weinig andere toeristen. De zachte, gedempte kleuren van de herfst geven alles een betoverende gloed, waardoor je denkt: ‘Dit wil ik!’ Daarom is het waarschijnlijk ook geschikt voor fotoreportages. Je hebt alleen geen merkkleding nodig om ervan te genieten. Najaarslicht is voor iedereen vrij beschikbaar, al was het maar tijdens de lunchpauze.

Reacties