Love & Marriage

Tijdens de lunchpauze loop ik vaak langs mijn favoriete boekhandel om te kijken wat de nieuwe aanwinsten zijn. Vandaag viel mijn oog op een vrolijk boekje met de titel: ‘Koken voor singles’. Voordat ik erbij nadacht, had ik het al in mijn handen. Tot ik me afvroeg waarom. Ik ben helemaal geen single (meer). Ineens drong het tot me door. Met onze trouwplannen ga ik een tijdperk afsluiten. Een periode van ongeveer tien jaar waarin ik single was en op mezelf woonde. Dat wist ik natuurlijk wel, maar ik had er nog niet echt bij stil gestaan.

Single zijn is een vak apart en er zijn dan ook talloze boekjes over en voor hen geschreven. De marketeers hebben allerlei leuke gadgets speciaal voor hen: De trendy doelgroep. Het is voor mij ook een tijd geweest van belevenissen en avonturen waarin je jezelf ontwikkelt. Best raar hoor, om niet meer single te zijn. Ik zou het niet willen terugdraaien maar het is wel leuk om bij stil te staan. Hoe dan ook; We kunnen het aan de marketeers overlaten om voor elke fase in ons leven nieuwe middeltjes te bedenken. Zo heb ik laatst de ‘Trouwbox’ opgehaald. Ja, dat bestaat. Sindsdien worden we prettig gespamd door allerlei fotografen, locatieverhuurders en aanbieders van relatiegeschenken.

Om hierop door te gaan; Morgen gaan we naar de Love and Marriage beurs. Ik ben heel benieuwd. Ik kan nog niet zeggen of het heel leuk of heel fout is. Ik stel me voor dat het liedje 'Love and marriage, go together like a horse and carriage..' de hele dag op repeat staat. We gaan het beleven. Ik heb er wel zin in!

Reacties