Oprukkende ruimteverslinders


De komst van een baby wordt vooraf gegaan door de komst van dozen. Veel dozen. Van de baby is nog weinig te zien maar hij neemt al behoorlijk veel ruimte in beslag. En dan bedoel ik niet alleen in mijn buik. Toen we in april ruimte maakten voor een babykamer, dachten we dat daarmee de grootste klus geklaard was. Niets is minder waar. Het lijkt wel alsof we aan het opruimen blijven. Afgelopen maandag hebben we nog drie volle dozen naar het grof vuil gebracht maar vandaag werden er maar liefst vijf nieuwe pakketten bezorgd. Geen beginnen aan.
In die vijf dozen zat een kinderwagen. Deze zou vandaag tussen 7 en 11 bezorgd worden. Ik was al voor zessen wakker. Niet vanwege de bezorging maar omdat mijn maag rommelde. Ik liep naar de keuken voor een cracotte met kaas. Heerlijk, maar van slapen was daarna geen sprake meer. Zou ik Sam kunnen overhalen om de dag vroeg te plukken? Voorzichtig probeerde ik: ‘De kinderwagen komt straks. Hij kan al vanaf 7 uur bezorgd worden’. ’Die komt echt niet voor 11.00 uur hoor’, mompelde Sam. Niet nodig om daar vroeg voor op te staan’. Daar zat wat in. Maar om kwart voor zeven ging de bel.
En zo kwam het dat we rond zevenen al met instructieboekjes in de weer waren. Nou ja, Sam voornamelijk. Ik gaf aanmoedigend commentaar. Niet veel later stond er een echte kinderwagen te pronken in onze woonkamer. Een kinderwagen omgeven door een berg van verpakkingsmateriaal, dat wel. De fabrikant had niet bespaard op plastic of karton. Daarna lekker ontbijten. Voor mij het tweede ontbijt van de ochtend maar het eerste in de buitenlucht. ‘Hobbit!', zei Sam.
Maar goed, de dozen hebben toch weer een plekje gekregen en ook voor de kinderwagen vonden we spontaan een hoekje. Ons huis lijkt mee te rekken. Zou dit de laatste bezorging zijn voor ons ultieme pakketje komt?

Reacties