Een nieuwe fase


Bruidskapsel, bruidstaart en bruidsmagazines; Is het echt nog maar een jaar geleden dat we ons daarmee bezig hielden? Een jaar later liggen er heel andere tijdschriften op tafel. ‘Buik + baby + bevalling’ kopt een tijdschrift naast me. Gevolgd door: ‘We love hypnobirthing’. Klinkt eng. Wil ik het lezen? In elk geval zijn we in een andere fase beland. De fase waarin we een kindje verwachten.

Nu dacht ik altijd dat aanstaande ouders negen maanden had om zich voor te bereiden op de komst van hun kindje. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat je in de eerste maand nog helemaal niet weet dat je zwanger bent. Pas in de tweede maand komt daar duidelijkheid over: Na de eerste euforie komen dan de vragen. Zou het echt waar zijn? Word ik moeder? Is dat eigenlijk leuk? Kan ik straks ooit nog ‘zomaar’ de stad ingaan of zijn spontante uitstapjes binnenkort voorgoed voorbij? Daarna volgen vlagen van misselijkheid en eten zonder smaak. Tegen het eind van maand drie realiseer je je ineens: Ik ben zwanger. Wat ontzettend gaaf, wat leuk en wat bijzonder. Er groeit een nieuw mensje in mij.

Voor je het weet is het eerste trimester van de zwangerschap al voorbij. Er zijn er nog maar twee over. Wacht even! Ik begin er net aan te wennen. Ik begin net met genieten. Ik wil dit graag ten volle meemaken en beleven. Laat ik dan maar snel beginnen. Er ligt nu dus een stapel boeken, folders en tijdschriften bij me op tafel. ‘Bel de brandweer, hilarische bevallingsverhalen’. Hmm… misschien lees ik het later.

Reacties

  1. Leuk verhaal Moos. Herkenbaar ook, al zat er tussen huwelijk en zwangerschap bij ons iets meer tijd:) Geniet van deze tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten