Groeten uit Suburbia

Ik ben in de tuin bezig maar kijk regelmatig op van mijn kruid. Aan de overkant woont een ouder echtpaar. Ze hebben twee geitjes waar ze liefdevol voor zorgen. Zodra de beestjes mekkeren, haast buurman zich naar buiten een paar frisse takken van de boom te rukken; alles om zijn dieren te vermaken. Hij geniet als ze enthousiast bij hem omhoog springen.

Vandaag maait buurman het gras maar de geitjes maken zulke dolle bokkesprongen dat hij zijn werk vergeet. Met een liefdevolle glimlach kijkt hij naar bruintje en witje. Zijn plezier om de geitjes is een genot om naar te kijken. Ik leun op mijn hark en realiseer me ineens dat ik ook een lach op mijn gezicht heb.
Achter mij klinkt een geluid. Ik draai me om. Sam staat in de deuropening naar mij te kijken. De glimlach op zijn gezicht lijkt die van de buurman te weerspiegelen.
En dan weet je het weer: Ik ben rijk.

Reacties