De trouwjurk

Heb je al een jurk? Als je gaat trouwen is dat een belangrijke vraag. Hoe vind je Jouw Jurk? Dat leek me een leuk project dat ik grondig aan zou pakken. Ik zou met verschillende personen een drietal zaken bezoeken. Allerlei jurken passen en uiteindelijk tot een gedegen beslissing komen. Toen mijn moeder haar trouwjurk kocht, koos ze voor de eerste jurk die ze gepast had. "Dat gaat bij jou niet gebeuren!" zei mijn zus direct. Ik heb een reputatie op het gebied van knopen doorhakken.

Gisteren had ik mijn eerste pasafspraak. Het was een bijzonder last-minute afspraak. Ik heb een zus die deze week naar Hongarije vliegt en twee weken later naar Egypte. Als je haar ergens voor wilt strikken moet je dus je kans grijpen. Ik belde om 10.00 uur 's ochtends en kon er om 11.00 uur terecht. Daartussen zat nog een uur reistijd (Moos kiest zelden de dichtstbijzijnde optie). Voeg daar aan toe dat mijn zus nog langs het gemeentehuis moest voor een verklaring van goed gedrag, een visum, een paspoort en alles wat er zoal nodig is als je voor je werk naar het buitenland gaat. Uiteindelijk stonden we een uur later dan gepland voor de winkeldeur. Dat ging helemaal verkeerd. Inwendig maakte ik vast de notitie dat dit slechts een probeerafspraak was. 

Om een lang verhaal kort te maken. De eerste jurk die ik zag heb ik gekocht. Toen ik het pashokje uitkwam had ik een glimlach van oor tot oor die weerspiegeld werd door het support team. Natuurlijk heb ik daarna nog een hele berg aan tule gepast maar het kwam allemaal niet in de buurt bij de eerste. Thuisgekomen was mijn aanstaande (mooi woord) stomverbaasd dat ik al een jurk had gekozen. 's Avonds flitste nog even door me heen dat de beslissing wel erg snel genomen was. Toch maar even de foto's bekeken en het was meteen duidelijk: Dit is mijn jurk! Ik kan niet wachten hem aan te trekken. Helaas hangt hij nog ver weg in een winkel. Ik kan zelfs niet af en toe over de stof strijken. Het blijft dus nog wat abstract. Ik zou graag een foto met uitgebreide beschrijving publiceren maar mijn aanstaande kijkt ook wel eens op deze site.

Reacties

  1. He Moos,

    Ik zie dat je wel heel snel leert. Eenmaal gewend aan het knopen doorhakken gaat het steeds sneller. Jouw kennende zul je ongetwijfeld een goede keus hebben gemaakt. Je hebt altijd al stijle gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten