Huismerk of Cartier?

Ik heb een bril nodig. Een bril voor computerwerk. Volgens een arts zouden mijn hoofdpijnklachten verdwijnen als ik een bril draag met cilindercorrectie. Hij gaf als tip dat ik een goedkoop montuurtje kon aanschaffen om te kijken of een bril de oplossing was. Deze man kent mij natuurlijk niet. Een goedkoop montuurtje is leuk een aardig maar dan is de lol van een bril uitzoeken er snel vanaf.

Kijk als ik dan toch een bril moet hebben, wil ik daar ook wat plezier van beleven. Een leuk trendy modelletje uitkiezen. Ik heb geen brillengezicht (zie foto rechts) dus bij de meeste brillen zie ik eruit als een strenge schooljuf. Mijn vriend vind dat niet onaardig, gek genoeg. Maar het is niet de look die ik voor ogen had. Ik was al een paar winkels ingelopen maar mijn bril was er niet bij. Vanmiddag liep ik toevallig langs een chique ogende brillenzaak. Daar ben ik maar even binnengestapt. Gewoon om me te oriënteren. Kijken is nog niet kopen.

De verkoper was een enthousiaste man die zijn vak verstond. Hij legde precies uit wat de laatste trends zijn op brillengebied. Keywords: jaren 60; grote hoornen brillen. Hij had allerlei prachtige exemplaren, gemaakt door ware kunstenaars. De ene bril na de andere zette ik op mijn gezicht en ze waren allemaal even mooi. Er lagen al tien exemplaren voor me klaar toen we bij de Cartier modellen kwamen.

Daar lag hij. De mooiste zonnebril die ik ooit heb gezien. Fabuleus; paste perfect bij mijn gezicht. Instant Elegance. Ideaal voor op een jacht in St Tropez. Nu kom ik vrij weinig in St. Tropez. Als ik er ben vergaap ik me áán de jachten in plaats van dat ik erop zit. Dat doe ik toch niet goed. Ik kan de bril natuurlijk kopen als eerste stap om daar verandering in te brengen. Wel een goed plan eigenlijk. Bovendien komt Instant Elegance altijd van pas.

Ik heb natuurlijk nog een zonnebril liggen en eigenlijk was ik meer op zoek naar een computerbril. Een bril in de categorie: werkmateriaal. Zoiets als een helm of een overall. Als je een helm nodig hebt reis je ook niet stad en land af om de leukste te vinden. Alhoewel … Ik hou niet van lelijk materiaal. Zeker niet als het op mijn hoofd staat. Al met al heb ik dus nog geen bril. Iemand tips?

Reacties

  1. Van de inkomsten van mijn eerste opdracht heb ik een bril gekocht. Die bleek ik plotseling nodig te hebben :-) Mijn broer stuurde mij naar een goede zaak. Het was ook een goede zaak, en duur, en daar kwam ik pas achter toen ik een gratis oogmeting had laten doen. En toen durfde ik geen nee meer te zeggen. Dus draag ik nog steeds merkbrillen :-D Beetje luxe mag soms best wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaring met brillen (al een paar jaar) is dat de kwaliteit van de bril niks te maken heeft met het merk.
    Wat voor mij een must is, een verkoper die mij niks probeert aan te praten, maar mij echt begeleid in het uitzoeken van het juiste montuur. (dus iemand die ook durft te zeggen als iets oer-lelijk staat).
    Kijk gewoon welke bril jij het leukste vind staan bij jou en laat die broer van mij wat dat betreft lekker kletsen ;) Als het even mee zit vind hij toch alles mooi staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten